EVOm rullelokket fra Mountain Top er innovasjon på sitt beste. Med nytt design, nye funksjoneller løsninger og flere patenter, er dette lokket virkelig neste generasjons rullelokk. Aluminiumsskinnene er redesignet og låser nå i hverandre, for maksimum sikkerhet.
Egenskaper med lokket er:
- Design som matcher linjene på nye biler
- Rask montering og gode monteringsanvisninger
- Nytt dreneringssystem og design på kannisteren
- Lettere tilgang til de innebygde t-sporene for montering av tilleggsutstyr.
- Bakprofilen på lokket er designet slik at vann lettere renner av, eller ut gjennom sideprofilene.
- Ikke noe utvendig håndtak for optimalisert design og sikkerhet
- Sammenhengende innbruddssikre aluminiumslameller
- Laget for å takle alle årstider og alle værfohold
- Et unik 6-punkts vanndreneringssystem
- Optimalisert for enkelt vedlikehold og reperasjon
EVOm er laget av sterk, men lett aluminium med finish i sterk pulverlakk.
Monteringen er enda enklere enn tidligere! Designet på lokket sammen med ClickTech systemet, gjør at du enkelt kan fjerne selve rulledelen av lokket på få minutter. Dette gjør vedlikehold og evt. reperasjoner veldig enkelt. Hvis én, eller flere lameller er skadet, bare ta av hjørnedekslene og dra lokket ut for å bytte ut lamellene det gjelder.
Ikke alle pickuper låser baklemmen med sentrallåsen på bilen, derfor anbefaler vi også egen sentrallås på baklem for ekstra sikkerhet. Sjekk ut til din bil HER!
Lokket kan brukes til Ford Ranger med den originale veltebøylen i stål eller den originale stålbøylen til Wolftrak-utgaven.
Velg da "Har original veltebøyle" i nedtrekksmenyen under.
(Gjelder ikke Wildtrak-utgaven med plastbøylen, da dette er et eget lokk).
VEDLIKEHOLD:
Aldri last varer på aluminiumsprofilene. Rullelokk er ikke laget for å ga last direkte på profilene. Da må man bruke Cargo Carriers fra Mountain Top.
Spor bør smøres hver 3-6 måneder med fett eller lignende. For best vedlikehold bør man regelmessig rengjøre de pulverlakkerte områdene. Ca. hver 6. måned.
Bruk et mildt, nøytralt flytende vaskemiddel, varmt vann og en myk, lofri klut. Ikke bruk rengjøringsverktøy som stålull, harde børster, skuresvamper el. som har en slipende effekt. Skyll grundig med rent vann og tørk over med en lofri og ren klut.
Se mer informasjon under Filer!
MER OM EGENSKAPER:
Infinity design: EVOm rullelokk er designet uten kant på bakprofilen. I tillegg til at det gir et elegant og smooth utseende, hindrer infinity designet vannet å samle seg opp på lokket, og lar det lett renne av over bakprofilen, eller ut gjennom sideprofilene.
Sikkerhet: De sammenhengede aluminiumsskinnene gjør at det ikke er mulig å tvinge seg inn ved bruk av kniv. Lokket kan kun åpnes når baklemmen er låst opp og åpnet.
Åpne lokket ved å dra i stroppen på venstre eller høyre side. Dytt lokket til ønsket posisjon.
Håndtaket til EVOm er plassert på undersiden av bakprofilen. I tillegg til at dette muliggjør infinity designet, gjør det at det ikke er nødvendig med et eksternt/utvendig håndtak. Dette gjør lokket til et mindre åpenbart mål for innbrudd.
Lokket låses kun når det er i helt åpen eller helt lukket posisjon, og vil bli værende i alle posisjoner mellom ytterpunktene. Her er det ikke lenger nødvendig å dra i stroppen for å låse opp lokket fra alle mellomposisjonene som var tidligere. I fullt åpen posisjon vil lokket låses, så du trygt kan kjøre med lokket åpent.
Sideprofilene har innebygde t-spor, som gjør det lett å ettermontere Mountain Top og annet tilleggsutstyr. Tilgangen til t-sporene er gjort enda enklere enn før med det nye ClickTech systemet. Bare klikk og dra for å fjerne hjørnedekslene. ClickTech systemet gir også enkel tilgang til dreneringskanalene i sideprofilene, samt kannisteren, og gjør det enkelt å rengjøre.
EVOm er designet i Danmark, men testet i Australia, og det er trygt å si det er laget for ekstreme forhold. Lokket vil fungere like bra i snøstorm som i pøsregn. Dreneringssystemet takler opp til 40 liter vann per minutt! Det er fire dreneringstuneller i sideprofilene, samt to store dreneringsrør i kannisteren i front.